jún
5

Takács Nórát, a Hogyan legyek jó nő? sorozatunk arcát rengetegen keresik fel, hogy tanácsát kérjék egy-egy szépségápolási kérdésben. Nóra a múlt héten megmutatta, milyen csodát lehet művelni az erőtlen és egyenes hajjal, hogy dús és göndör legyen, ezen a héten pedig rengeteg hasznos tipped ad, hogyan száműzd a stresszt és a rosszkedvet a mindennapjaidból.

"Szia Nóri!

Annyira jó, hogy lehet neked írni, mert így mindenki választ tud kapni a kérdésére. Nagyon szeretem a videóidat és az írásaidat is, most viszont egy olyan témában kérdezlek, amiről még nem igazán volt szó, remélem, azért tudsz majd tanácsolni valamit. Minden alkalommal nagyon aranyos, mosolygós és felszabadult vagy a videókban - engem az érdekelne, hogyan csinálod ezt!? Én nemrég kezdtem el dolgozni, és mostanában hihetetlenül feszült és kedvetlen vagyok. Teljesen elszállt az önbizalmam is, mivel érzem, hogy nem úgy viselkedem az emberekkel a stressz miatt, ahogy kellene, így az ő reakcióik is negatívak felém. Nóri, szerinted mit tudnék tenni, hogy kicsit nyugodtabb, boldogabb legyek?

Remélem, van erre valami megoldás, nagyon szeretnék olyan vidám és nyugis lenni, mint gimis koromban.

Üdv,
Anita"

Forrás: Thinkstock

Kedves Anita!

Ne izgulj, lehet, csak a front van rád ilyen hatással, én is sokkal nyomottabb vagyok, mióta szeszélyesebb az időjárás. No, meg a napi stressz persze, különösen most, a nagy hajtásban. Előre kell dolgozni, mert hamarosan kezdődnek a nyári szabadságolások, szóval háromszor annyi a munka. Nem könnyű tartani az iramot, elhiszem, hogy pályakezdőként különösen nehéz belerázódni a munkába, megszokni a helyedet a gépezetben, megfelelni az elvárásoknak, meg persze lenyelni a békát: az ember jön az ifjonti hévvel és azt gondolja magában, hogy bármit meg tud csinálni, de eleinte nem kap még lehetőséget a bizonyításra. Majd idővel. Amikor én kezdtem dolgozni - emlékszem -, sokszor olyan fáradt voltam, mire hazaértem a munkából, hogy leültem és szó szerint fél óráig beszélni sem volt erőm, csak bámulni magam elé. Idővel jobb lett, de néha még most is vannak ilyen napok, különösen a forgatások végén. Mára azonban megtanultam kezelni ezt, igyekszem sokkal jobban odafigyelni magamra, mert a stressz, a fáradtság, kimerültség nagyon nagy ellenségünk.

Első és legfontosabb dolog: minden reggel úgy indítok, hogy beveszek egy magnéziumot. Ha tudom, hogy húzós napom lesz, akkor akár kettőt is, attól nyugodt, higgadt tudok maradni. Régi, kedvenc trükköm továbbá, hogy egy durva törölközőt összetekerek és azt húzogatom a hátamon pár percig. Ez nagyszerűen lazítja a hátamban, nyakamban lévő görcsöt. Esténként még egy kis illóolajat is csöppentek a törölközőre, így még intenzívebb a hatás.

Napközben rengeteg vizet iszom, hogy ne száradjak ki, ne fájjon a fejem. Nagyon fontos, hogy hol és mit eszem napközben. Természetesen az lenne a legjobb, ha mindig lenne időm leülni az asztalhoz és a többiekkel együtt jóízűen falatozhatnék. Ez azonban csak álom. A tévés szakma inkább szól arról, hogy a kocsiban két helyszín közötti rohanásban gyorsan eszünk valamit, ami messziről sem egészséges. Szóval erre tudatosan kell figyelnem, így már reggel csomagolok magamnak valamit, ami akkor is okés, ha három harapással kell megennem, mert nincs időm rágni sem.

Aztán azt vettem még észre, hogy engem például nagyon tud stresszelni az is, ha körülöttem nem rendezettek a dolgok. Mondjuk, ha elszáradt a virágcsokor az asztalomon az irodában, akkor azonnal pótolom egy frissel, ha rendetlenül állnak a papírok, akkor rendbe rakom mindet, ha úgy érzem, hogy piszkos a klaviatúra, akkor megtörlöm. Ahhoz, hogy jól érezzem magamat az irodai környezetben ezekre mind szükségem van, különben feszengek majd.

Amikor végre hazaérek, igyekszem minél jobban odafigyelni magamra, kizárni a zavaró dolgokat. Régebben nem telt el úgy este, hogy ne néztem volna a híradót, mostanában kihagyom azt is néha. A fontos híreket napközben úgyis megtudom, elolvasom, egyszerűen kizárom a sok rosszat, ami aznap történt: meggyilkolták, eltűnt, elrabolta, leütötte, összetörte kezdetű hírekre gondolok. Annyira fel tud zaklatni egy-egy hír, hogy inkább lemondok róla mostanában. Ha nem vagyok nagyon fáradt, inkább elmegyek futni vagy sétálni egy kört helyette. Ha meg sem bírok moccanni, akkor jógázom a lakásban még este kicsit, így vezetem le a napi idegességet. Mostanában érdekelni kezdett a meditáció is, de még nem megy jól. Amint arra gondolok, hogy ne gondoljak semmire, azonnal bevillan, hogy kit kell felhívnom egyeztetés miatt, meg kinek nem válaszoltam még a levelére.

Ami nekem szokott még segíteni az a forró, lazító fürdő valamilyen nyugis zenével. Szerencsére manapság már több órás meditációs zenéket lehet ingyen hallgatni a megosztó portálokon, amikért ezúton is hálás köszönetem a feltöltőknek. A nagy trükköm pedig  a vasárnapi semmittevés, persze csak akkor, amikor épp nem forgatok. Tehát amikor szabad a vasárnapom, nagyon sokáig alszom és még délután is sziesztázom pár órát ebéd után. Ha tehetem, ellátogatok egy fürdőbe, szaunázom, beiktatok egy méregtelenítő napot, vagy csak sétálok egy nagyot a természetben. Ha érdekelnek méregtelenítő tippek, nézd meg a videóimat:

Mennyei bőrfeszesítő turmix

Fogyasztó, méregtelenítő turmix

Na jó, ha vásárolnom kell, azt is vasárnapra időzítem, szóval néha boltokban nézelődöm, de az is kikapcsolódás egy nő számára.

Anita, szerintem jó úton jársz, ugyanis a legfontosabb azt felismerni, hogy baj van. Te beláttad, hogy valami nem stimmel, nem érzed jól magadat a bőrödben, ideges vagy, nem úgy beszélsz másokkal, ahogy szoktál. Én is nagyon idegeskedős típus vagyok, az a fajta ráadásul, akin nem látszik kívülről, de belül szétfeszülök. Mióta tudatosan figyelek arra, hogy óvjam magamat a fölösleges stressztől, azóta én is sokkal vidámabb vagyok és egyértelműen jobb társaság mindenki számára. Nem mondom, hogy minden reggel fütyörészve kelek a boldogságtól, de többször van jó kedvem, mint morcos hangulatom. Azt tudom tanácsolni, hogy próbálkozz meg mindennel és amikor érzed, hogy kezd nőni a feszültség benned, akkor tudod majd, hogy melyik technikához kell nyúlnod, hogy kicsit megnyugodj!

Sok sikert a munkában és vidámabb, kiegyensúlyozottabb napokat!

Szeretettel:
Nóra

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hogyanlegyekjono.blog.hu/api/trackback/id/tr265500240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása